Tuesday 24 June 2014

Lambat bro 2 tahun tak update

Assalamualaikum, peace be upon to you, pergh lame siaa x update, dah dua tahun. Last update pasal ape ek? Haa nisa keh3. Yup still the same. Ceritera aku x habis lagi laa haha. Aku camtu la nan dye hehe. Tapi aku bukan nak story pasal tu. Itu nanti lah lain hari.

      So kali ni nak cerita yg AKU DAH HABIS SEKOLAH!!!!. Oyeah aku dah berjaya menamatkan kisah suka duka aku di SMS Raja Tun Azlan Shah. Al-Fatihah buat tuanku yg sudah mangkat. So citenye aku ringkaskan, aku dah berjaya menyelesaikan target aku kat seratas haaa nak tau ape? Score spm lah, walaupun aku x dpt straight A tp lepas laa jadilaaaaaa dpt 8 harey susah kot bakhang haha. So sebelum amik result aku giat bekerja sebagai welder di craftman tech. Syarikat family je pon x hebat mane. Sepanjang 2 tahun aku x update tu panjang kalau nak cite so nnti aku citekan . Ni aku nak cite yg pasal aku lepas amik result. Hmmm apr jadi aku dh lupe dah past few months ni macam2 kot. Dengan rsult aku tu aku dpt jpa tapi aku tak pegi interview sbb aku x tahu, x de rezeki kot mungkin haha. Jadi dengan menerima sijil berhenti skolah dan slip spm tempoh hari maka tamatlah kontrak alu sebagai pelajar seratas dan harey legend kot. Gile aku target nak jadi player basket yg masuk band serta mempuntai jawatan tetapi berjaya dalam spm haaa cmne tu? So wktu f5 sume nye aku dpt setelkan, bukan nak maha riak cuma aku nak buktikan aku x bangsat dan bodoh. Igt senang ke? Sekolah cop hg jahat, wakil pelajar x buat kerje, in the same time kau kene train basket, in the same time lagi kau kene train ochestra malam2, kau xde time na stdy na buat hwork smpai cmtu. Tapi bersyukurlah sbb tu lah aku bangga dgn apa aku ada. Jadi sekarang aku tengah tunggu nak masuk GMI 7/7. Asal GMI ? Haa aku pon x tau haha. Aku amik dip je, org kate dip kat GMI ni best sbb byk praktikal. Kate engineer to be haha, tapi sumpah doe aku sbenanye nak jadi professional dota player, seorang pemuzik band rock n roll dan chef ug hebat. Namun bapaknya mahulannya jadi seorang engineer haha. Tapi minat aku tu aku jadilan hobi dan aku sedang mengengejar nak jadi enggenior kateko. Aku amik GMI sbb deme kate pointer 3.5 dpt gi german. Aku x tau cmne aku ikot je la. Tapi yg penting tu blajor, dok mane2 pon kene blajor. Jadi sampai ini je kot sebagai pembuka kata nnti akan aku flashback ceritera hidup aku yg belayar jenuh ni. Doakan aku berjaya dekat GMI the Gegheman Malaiseee Intitute. Aku rindu doe zaman sekolah sumpah, kalau ada mesin masa aku nak balik f1 , kalaulah esok aku jaga2 pastu tgok2 kene daftar masuk balik seratas, aku senyum sampai telinga :)

No comments:

Post a Comment